Monday, November 29, 2010

Hazim ohh! Hazim


Hazim nih anak buah saya yang kedua. umur baru 4 tahun dan beberapa bulan yang saya pun x sure.. tapi dia nialah yang paling rapat sebab kecik2 die saya jage..kira hazim ni paling kamcing sekali.

suatu pagi

trekk trekk.. tombol pintu bilik cam ada orang nak buka.. sape pulak pagi2 nih.. ingat kan ibu.. saya pun pegi la bukak pintu.. tengok2 si kecik hazim nih tercegat depan pintu.. dgn muke die baru bangun n bad mood lah gak... may be sbb baru balik dari perak umah opah yer..die pun berlalu jer lah dari bilik saya tuh.. apsal pulak budak nih.. i pun follow jer lah die g bilik nenek yer.. tgk die tergolek2 kat katil nenek yer.. saya pun ajak lah die breakfast.. die tak nak.. pelik. sy pun pegi la mkn sorang.. tgh2 mkn tiber dgr hazim menangis..

hazim: huaaa huaaa...
cik iza: nape nih hazim??.. cuak gak kot2 jatuh katil ker..
hazim: hazim rindu abang... hazim nak jumpe abang...
cik iza: abg jauh la hazim...ala.. abg duduk umah opah kejup jer.. nnti abg balik..( waktu ni tetibe plak air mata nih nk tumpah.. uhuhu.. sian kat dak nih).. jum makan
hazim: x nak....

alahai rindu kat abang yer baru satu mlm x jumpe abang yer si haziq dh rindu. abg yer tu holiday kat umah opah yer kat perak adik yer lak ikut ibu abah yer kat jhr.. perak ngn jhr.. jauh gk erk..

tp kalu ade asyik nak gaduh jer dak bedua nih..tp itu lahh gaduh2 bdk.. main2 jer... tp sebenar yer dlm hati mereka ni terasa sangatlah sayang dgn adik beradik yer.. itulah harta yang paling mereka sayang dan berharga...untuk mengubat hati yang lara saya pun ajak lah hazim jalan2.. jum hari ni kite makan pizaa nak hazim?.. heee nak2... sejuk skit hati ni tgk die senyum....

hazim jgn sedih2... cik iza kan ade... huhuhuhu

No comments:

Post a Comment