Friday, December 24, 2010

Alexander The Great adalah Zulqarnain!

macam tak percaya pulak cuti ni saya membaca buku. sungguh membanggakan untuk diri sendiri, (ada la improvement dalam diri ni sikit). sebenarnya saya mahu didik diri untuk suka membaca apa saja sumber bacaan. takda la asyik baca pasal kuliah je.

Hmm berbalik pada tajuk buku 'Alexander adalah Zulqarnain'. Buku ni beli masa saya pegi ampang point. macam tak tau nak beli apa so pegi popular saya beli lah buku. Buku ni ditulis oleh seorang penulis yang berasal dari Indonesia. Nama penulis Wisnu Sasongko atau nama nukilan Muhammad Alexander.beliau seorang pensyarah fakulti kejuruteraan! Universiti Brawijaya. Haa hebat pensyarah kejuruteraan menulis pasal sejarah kan. Buku setebal 730 muka surat ni boleh dibeli dengan harga RM35.00 sahaja berbaloi-baloi. begitulah pengenalan yang saya boleh berikan tentang buku ni.

Saya baru sahaja baca sampai muka surat 99 haha maknanya ada lagi 631 muka surat nak kene baca. Oleh sebab tak sampai 100 muka surat pun saya baca maka tak boleh lah saya nak buat kesimpulan secara menyeluruh tentang isi kandungan buku ni. so tunggulah yer saya habis baca nanti saya wat kesimpulan menyeluruh.

No comments:

Post a Comment